Miło nam poinformować, że Gminna Biblioteka Publiczna w Puławach z/s w Górze Puławskiej znalazła się wśród 113 bibliotek z całej Polski, które dostały się do projektu „Kodowanie w bibliotece”. Dzięki udziałowi w projekcie biblioteka wzbogaciła się o 3 tablety, 3 gry edukacyjne Scottie Go! oraz 3 roboty Phonton!
Więcej o projekcie:
Dlaczego warto uczyć się programowania?
Kodowanie, programowanie – bywa nazywane „trzecim językiem”, który warto znać oprócz języka ojczystego i przynajmniej jednego języka obcego, by odnaleźć się dzis na rynku pracy. Jest to też umiejętność uważana za jedną z ważniejszych kompetencji XXI wieku. Przydaje się nie tylko w branżach technologicznych, ale tez w innych dziedzinach, niekoniecznie związanych z naukami ścisłymi. Warto mieć – przynajmniej podstawowe – umiejętności programistyczne, by móc zrozumieć współczesny świat i zachodzące w nim zmiany. Ucząc się programowania lepiej poznajemy cyfrową rzeczywistość, która nas otacza, bardziej świadomie posługujemy się nowymi technologiami, a przede wszystkim - pewniej i bezpieczniej korzystamy z wszechobecnych elektronicznych urządzeń i usług.
Dlaczego warto prowadzić naukę programowania w bibliotece?
Biblioteki publiczne od dawna prowadzą działania edukacyjne o tematyce związanej z nowymi technologiami i odnoszą w tej dziedzinie duże sukcesy. Zajęcia warsztatowe z podstaw obsługi komputera, Internetu, różnych programów czy usług – bezpłatne, dostępne dla wszystkich zainteresowanych, prowadzone w przyjaznej atmosferze, bez rygorów obecnych w szkołach i innych instytucjach formalnej edukacji – są atrakcyjną propozycją zarówno dla dzieci i młodzieży, jak i dla osób starszych. W przypadku programowania uczenie się przez zabawę, eksperymentowanie i dzielenie się z innymi często przynosi dobre efekty, może więc doskonale sprawdzić się w ofercie edukacyjnej bibliotek. Naukę podstaw programowania można uatrakcyjnić wykorzystując nowoczesne pomoce edukacyjne, takie jak roboty czy gry planszowe. Gra Scottie Go! umożliwia prowadzenie ciekawych zajęć bez komputera, za to z tabletami, w formie zabawy i z elementami rywalizacji. Z kolei robot Photon to nowoczesna innowacyjna zabawka edukacyjna, produkowana przez polską firmę Photon Entertainment. Z Photonem można prowadzić zajęcia już najmłodszymi dziećmi (od 5. roku życia) i stopniowo zwiększać poziom trudności. Na zajęciach można wprowadzać elementy zabaw ruchowych z wykorzystaniem maty edukacyjnej i specjalnych fiszek.
Co dzięki projektowi zyska biblioteka?
• wprowadzi do swojej oferty nowatorskie działania edukacyjne, będące odpowiedzią na ważne potrzeby mieszkańców,
• rozszerzy i rozwinie swoją działalność edukacyjną, dzięki czemu pomoże młodym ludziom zdobywać przydatne umiejętności,
• zaprezentuje się – mieszkańcom, partnerom, władzom samorządowym – jako nowoczesna, otwarta, dostrzegająca nowe trendy instytucja oraz miejsce zdobywania nowej wiedzy i umiejętności,
• zyska nowych użytkowników, ugruntuje swój pozytywny wizerunek w otoczeniu,
• przyczyni się do odkrycia w swojej okolicy zdolnych młodych „koderów”, którzy złapią bakcyla i dalej będą rozwijać swój talent.
Co dzięki projektowi zyskają dzieci i młodzież w Waszej miejscowości?
• nauczą się myśleć logicznie i skuteczniej rozwiązywać problemy,
• odkryją i rozwiną swoje zdolności, pasje i szczególne talenty,
• będą bardziej świadomie i z większym zrozumieniem korzystać z różnych urządzeń elektronicznych, programów i usług,
• będą dobrze się bawić i miło spędzać czas w bibliotece, a przy okazji gimnastykować szare komórki,
• w dłuższej perspektywie, będą miały szansę na znalezienie pracy odpowiadającej ich zainteresowaniom.
(źródło: http://www.biblioteki.org/aktualnosci0/Zglos_swoja_biblioteke_do_projektu_Kodowanie_w_bibliotece.html).
Już niebawem zapraszamy do Gminnej Biblioteki Publicznej w Puławach z/s w Górze Puławskiej do wspólnej zabawy w „kodowanie” z Photonem.